پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۳۴۶۱۸
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا گفت: پیش از تماس تصویری، GPS تلفن همراه خود را غیرفعال کنید تا هنگام اشتراک‌گذاری تصاویر، موقعیت مکانی شما نامعلوم بماند، همچنین تصاویر و ویدئو‌های خود را برای افراد ناشناس ارسال نکنید.
شعار سال: سرهنگ دوم علی‌محمد رجبی ضمن تاکید بر اینکه حفظ حریم خصوصی در ارتباط تصویری ضروری است، اظهار کرد: مهمترین اصل در دید و بازد‌های مجازی نوروزی که قرار است از شبکه‌های اجتماعی صورت گیرد حفظ حریم خصوصی خود و دیگران بوده که از اهمیت بالایی برخوردار است و باید شهروندان قبل از تماس‌های تصویری تنظیمات امنیت (Privacy) حریم خصوصی خود را کنترل کنند.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا افزود: در به اشتراک گذاشتن فایلها، کلیپ‌ها و عکس‌های خانوادگی نوروزی خود کمی دوراندیش باشید؛ چرا که مجرمان سایبری به راحتی از این کلیپ‌ها و تصاویر می‌توانند سوءاستفاده کرده و شاید قربانی بعدی شما و خانواده‌تان باشید.
 
حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی در گام نخست برعهده خود کاربران است

وی با اشاره به پرونده‌های سوءاستفاده مجرمان سایبری از تصاویر و کلیپ‌های شهروندان و هتک حیثیت آن‌ها در سال‌های گذشته، گفت: حفظ حریم خصوصی در فضای مجازی در گام نخست برعهده خود کاربران است که باید مانع دست‌درازی دیگران به حریم خصوصی خود و خانواده‌شان باشند.

این مقام انتظامی افزود: قطعاً دید و بازدید مجازی ما در نوروز نقش مهمی در کاهش انتقال زنجیزه ویروس کرونا دارد، اما باید این دید و بازدید‌های مجازی حتماً با رعایت استاندارد‌ها و ایمنی مجازی صورت گیرد تا مجرمان سایبری را که به دنبال جمع‌آوری اطلاعات ما هستند، ناکام بگذارد.

رجبی ادامه داد: پیش از تماس تصویری، GPS تلفن‌همراه خود را غیرفعال کنید تا هنگام اشتراک‌گذاری تصاویر، موقعیت مکانی شما نامعلوم بماند همچنین تصاویر و ویدئو‌های خود را برای افراد ناشناس ارسال نکنید.

رئیس مرکز تشخیص و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتا یادآور شد: از آنجایی که مطالب، تصاویر و کلیپ‌های منتشرشده در شبکه‌های اجتماعی به هیچ نحوی قابل بازگشت نیستند، باید مراقب باشید که چه نوع مطالب، تصاویر و کلیپ‌هایی را برای تبریک نوروزی در شبکه‌های اجتماعی خود بارگذاری می‌کنید.

این مقام انتظامی بیان کرد: آگاهی‌بخشی و پیشگیری از وقوع جرائم در فضای مجازی از اولویت‌های پلیس فتا است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات، برگرفته از دیده‌بان ایران، تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۴۰۰، کد خبر: ۱۰۴۴۲۵، www.didbaniran.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین